måndag 7 januari 2013

Öronhänge av schampoflaska

Schampoflaskor finns verkligen i alla möjliga färger. När man fått bort etiketten så sätter fantasin igång, vad kan man göra med denna fina lilla flaska. Idag blev det öronhänge i 80-talsstil.






















Detta behöver du för att sätta igång:  En tom schampoflaska, sax, metallringar, tång, öronkrokar och något att göra hål med. Metallringar, öronkrokar och små tänger finns att köpa på Panduro, Creative Company eller Slöjddetaljer eller på andra hobbyaffärer.



Klipp till en mall och rita av den 4 ggr på schampoflaskan. Klipp ut.


                              
                 Här ser du dem utklippta. Gör markeringar för hålen.


                   
 Jag använde en håltång. Annars går det nog med en syl eller borrmaskin. Sätt ihop dem med små metallöglor. Sätt i öronkrokarna.



Detta öronhänge är gjort av en tom pepparkaksburk. Kan vara lite kul att använda plastburkar med tryckt text.

4 kommentarer:

  1. Heltuffa öronhängen! Me like! =)
    Och duschdraperiet här nedan är ju underbart <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min tanke är ju just att inspirera andra och ha kul samtidigt, låter som jag lyckats lite. Tack!

      Radera
  2. Vilken rolig ide, måste jag försöka mig på om jag kan låna en symaskin. Min har avgått med pension :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blir nog snyggast att sy men klipper man riktigt raka rutor kan man nog limma ihop dem också. /Helena

      Radera