lördag 2 februari 2013

Mera PET-smycken

Ännu ett smycke gjort av PET-flaskor.  Istället för läderband har jag tagit sladden av en trasig mobilladdare.
När jag ändå var igång blev det örhängen och ring också.


Om ni missat hur man gör så tar jag det en gång till här.


1. Klipp ut en form i plasten från en transparant PET-flaska.

2.  Håll den med pincett 5-10 cm över ett tänt ljus så att plasten formar sig lite. Vänd och vrid tills du får den som du önskar.

Så här kan det se ut!



3. Använd en håltång för att göra hål. Till örhänge gör jag hålen i yttersta delen och fäster en metallring där. Som mellandel har jag använt en bit sladd.

Till halsbandet har jag gjort hål i mitten av blommanoch trätt en metalltråd genom en pärla vidare genom hålet och fäst kring sladden. Sedan har satt ett lås i ändarna av sladden.

Till ringen tog jag och limmade fast en pärla i mitten av blomman.
 Sladdar kan man använda istället för läderband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar