söndag 7 april 2013

Beskrivning på armband av tidningspapper.

I ett tidigare inlägg visade jag hur man gör armband av ihoprullat tidningspapper. när du väl kommit igång kläcker du säkert egna idéer av bara farten. Dessa är ur mitt eget huvud. Lite afrostyle tycker jag.

 Här kommer en beskrivning på hur man kan göra.
Du behöver:
Kartong från flingpaket
tidning
sax
lim
lack
färg (acrylfärg använder jag)

Fortsätt att läsa


Klipp till remsor i lite olika former och storlekar. De ska vara så långa att de ligger omlott när man lägger dem runt en bakpulverburk.


 Klä in dem i tidningspapper.

 Fäst ihop dem till ett armband genom att rulla den runt en burk och limma ihop.


 Nu har du material att jobba med. Dekorera på olika sätt, här kommer lite förslag.
1. Riv remsor av tidning ca 4-5 cm breda och fläta dem hårt, klipp och limma fast..
2. Gör pappersrullar genom att rulla upp tidningspapper på en blomsterpinne (se förra inlägget om armband). Rulla till små spriraler.

3. Du kan också använda papier maché massa och forma på armbandet. Recept på det finns under etiketten papier maché.
I förra inlägget beskrev jag hur jag gör när jag målar armbanden.

 Så här kan det bli med flätor.
Så här kan man göra med papier maché massa.
Så här blir det om man limmar fast ihopvikta pappersremsor.
Lycka till!

1 kommentar: