onsdag 15 januari 2014

Väska av virkade plastpåsar

Virkade denna väska av 5 kassar från Lager 157 och en kasse från Stadium.



Jag började med att lägga upp 33 luftmaskor varav de tre sista bildar första stolpen på kommande varv.

 Sedan virkade jag stolpar fram och tillbaka tills den var så stor som jag ville. Fortsatte sedan att virka ett lock och då minskade jag lite i varje sida vid varje varv. Näst sista varvet på locket gjorde jag en ögla med luftmaskor för att få ett knapphål. Avslutade med ett varv fastmaskor.
Jag vek ihop den och virkade ihop sidorna med avvikande färg.
Virkade även en orange kant runt locket med fastmaskor.
Sedan gjorde jag en liten blomma som dekoration.
Hittade en fin gammal knapp med glitterstenar som jag sydde dit med broderigarn. Tror att sytråd är för vasst och klent. 
Gjorde en lång fläta av plastremsor so fick bli axelrem. Drog igenom med hjälp av virknålen och gjorde en knut på insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar