torsdag 29 maj 2014

Kontokortsficka

Min dotter ville ha en ficka till sina kontokort. så jag slängde mig över ett cornflakespaket och lite färggranna reklamblad och satte igång direkt trots att klockan var över tio på kvällen. Så är det när man är en total pysselnörd. Resultatet blev funktionellt men kunde vara något noggrannare gjort.

Så här gjorde jag:


 Klipp till bitar enligt bilden något större än korten som ska ligga i. Jag använde kartong från flingpaket.
 Tejpade den vikta kanten för bättre hållbarhet.

 Jag klippte ut likadana bitar i färgglatt reklampapper och limmade dem på kartongen.
 Till slut tejpade jag ihop allt med svart plasttejp. som ni ser är hörnen inte så snyggt gjorda. Hade varit enklare att få det snyggt om jag inte gjort rundade hörn.
                              Avslutade med att klistra fast hennes namn och lacka över.
                           Mamma detta är det bästa du har gjort säger hon. Ojdå, där ser man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar