lördag 18 oktober 2014

Ännu fler äggskalshalsband!

De sista dagarna har jag haft produktion av dessa halsband. När man gör många inser man hur mycket jobb och hur många moment det är. Men det är kul. Inget halsband blir det andra likt, alla är unika och tänk...allt är gjort av tidningspapper, äggskal och frukostflingförpackningar.
 Slutfinish med hjälp av pärlor, färg och lack. 
För emaljliknande yta på medaljongen använder jag Panduros Mod podge magic dimensional. 59 ml för 79 kr. Finns även på http://www.skapamer.se/
Här får du lite inspirationsbilder. För att se hur man gör kan du besöka mitt inlägg från förra veckan, följ länken. Beskrivning hur man gör dessa smycken
Här är länkar till papperspärlor: Pärlor av tidningsomslag
                                                    papperspärlor
                                                    örhängen av papperspärlor
                                                    Söta små pappersblommor



 Här finns en riktigt bra översikt av min alla mina idéer på bloggen. Följ länken och logga in med FB. Översikt på Bloglovin





2 kommentarer:

  1. Förstår att det är tidskrävande , men snyggt blir det .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Kul att du hittade hit. Hoppas du fick lite inspiration.

      Radera