fredag 8 april 2016

Display för armband

Min plan är att jag ska försöka sälja alla mina hundratals smycken som jag skapat. De gör ju inget nytta i förrådet. Så nu fick jag anledning att fundera ut hur jag kan göra ställningar för att visa upp dem. Med hjälp av toarullar, kartong, servetter, armeringsgaller m.m har jag fått ihop en samling med displayer. Här visar jag hur jag gjort en display för armband. Bortsett från färg och lim...GRATIS!
Älskar återbruk!!!!
 Här hittar du hur man gör armband.




Display 1
Klipp/skär ut följande delar + en bottenblatta som passar för längden på rullen. Använd en hushållspappersrulle eller en tomrulle från aluminium/plastfolie.
 Limma ihop en av varje vägg så får du som en ficka som rullen ska vila i.
Blanda vitt lim med lite vatten i en burk för att ha till servetterna.
 Klä in alla delar med servetter (delade i skickt) eller hushållspapper. Stryk lim på kartongen och tryck fast servetten.Stryk ett lager lim ovanpå så får du en tålig yta att måla på senare. När kartong blir fuktigt av färg och lim så har det en tendens att böja sig under torkningen så lägg delarna i lite press under torktiden.
 Limma ihop delarna, här är en limpistol lätt att använda. Klipp ut små trekanter som stöd mellan bottenplatta och vägg.
 Under torktiden höll jag ihop det med ett gummiband.
 Gjorde även ett extra stöd i form av en tvärslå på baksidan. När man gör något första gången får man uppfinna under tiden. Det föds också nya ideer under processen så nästa display blev med tre våningar.


Display 2
Klipp/skär ut följande delar samt en bottenplatta och en tvärslå till baksidan
 För att få längre rullar monterade jag ihop rullar på detta sätt.

 Klipp itu en rulle och limma, för in den mellan två rullar för stadig ihopmontering. Tejpa äver skarven.

 Alla ändar på kartongdelarna tejpade jag nu med maskeringstejp. Klädde in med servetter, monterade ihop med lim och målade. Vid målningen spädde jag ut färgen med lite vatten. Man kan behöva låta delarna torka under press så de inte böjer sig.

 
 
Hoppas ni förstod. Beskrivningen var ju inte superdetaljerad men du fick i alla fall en ide om hur man kan göra.

2 kommentarer:

  1. Supersmart lösning med att använda det man har hemma och slippa köpa dyra saker. Jag blev så glad när jag såg din beskrivning så nu ska jag göra 2 stycken jag också. Tack så mycket för tipset (Y)
    Mvh Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att jag inspirerat dig. Jag tror att jag har en annan typ av display för armband ocks å på bloggen. Hittade en till här:http://hemgjord.blogspot.com/2017/09/display-2-for-halsband.html?m=1
      Lycka till!
      Kram Helena!

      Radera