torsdag 18 april 2013

Tavla av disketter

Som jag visat i tidigare inlägg kan man göra smycken av metallplattan i disketterna. Det som blir över, själva plastskalet ville jag också använda. Det blev tavlor som jag fått mycket beröm för.






    Här finns andra tavlor jag gjort: http://hemgjord.blogspot.se/search/label/tavlor
    Gå vidare för beskrivning


  1. Jag delade disketterna.
  2. Sedan målade jag det vita filtret som finns inne i disketterna. Här använde jag akvarellfärg eller akrylfärg som jag spätt ut med lite vatten.
  3.  Jag köpte en uppspänd målarduk och målade den i en bakgrundsfärg, till detta använde jag vanlig väggfärg jag hade hemma.
  4. Sedan limmade jag upp dem.
Svårare än så är det inte men det blir jäkligt coolt.

10 kommentarer:

  1. Tack Sandra! till och med sönerna som är i 20-årsåldern ville lägga in beställningar.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga idéer du har!
    Är tämligen ny här på din blogg men jag är verkligen fast. Längtar ständigt till dina nya alster. Själv ska jag uppsöka en möbelaffär och sedan ska jag bara få tag på en uppsjö av disketter. Jag vill nämligen ha ett fint halsband och armband... Har du något tips var man finner disketter i dagens läge? Tyvärr ligger det inga här hemma och skräpar.
    Kram från Lena i Örebro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj vilken härlig komplimang, nu blev jag verkligen glad. Har själv frågat runt bland vänner efter disketter och lyckats få tag i en del men inte så många jag skulle önska. De ser lite olika ut inuti också. Jag tycker det blir bäst om sätter ihop de som är lika. Man skulle nog kunna fråga på skolar, ibland samlar de gamla saker i sin källare, eller något företag som inte rensar ut så ofta.
      Lycka till!

      Radera
  3. Villken fin tavla det blev! tack før insperationen^^

    SvaraRadera
  4. Varsågod! Kul att du hittade till min blogg!

    SvaraRadera
  5. Så mycket vackra o häftiga grejer!! TACK för inspiration...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar mina grejer. Kul att du blir inspirerad. Ha en fin dag!

      Radera
  6. Läste om dig i Smp ,var tvungen att kolla din blog. Så underbar kreativitet du har,jag håller också på med div saker att återbruka. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att höra! Visst är det kul med återbruk!

      Radera