tisdag 5 augusti 2014

Halsband med berlocker

Dessa pappersberlocker gjorde jag innan sommaren men först idag satte jag mig och monterade ihop det till ett halsband. Tycker själv att det blev riktigt coolt. Tänker använda det till svarta kläder.
Berlockerna är gjorda av flingpaket och reklampapper. Kedjan har jag faktiskt köpt ny.







Kolla länken nedan. Där finns smycken gjorda av shampoflaskor, konservburkar, disketter, pet-flaskor m.m. 23 st olika inlägg.

Fortsätt så visar jag hur jag gjort detta halsband med berlocker:



Jag använde en reklamsida i en vanlig dagstidning och kartong från ett flingpaket.

Jag strök på tapetklister på kartongen och limmade fast reklampappret.
Jag klippte ut runda brickor och målade baksidan svart. Med fingret smutsade jag kanterna med svart färg.
Jag sprayade alla med glitterlack.
Jag använde en håltång och gjorde ett hål i kanten på varje bricka.
Kedjan köpte jag i en hobbybutik.
Såhär monterade jag ihop kedjan.
Sedan är det bara att börja montera fast brickorna.
Ska använda detta till höstens och vinterns svarta outfits. Det blir väl stylish?

2 kommentarer: