lördag 1 februari 2014

Pringles - vaser

Tomburkarna efter Pringles-chipsen kan man ha till mycket pyssel. De är dessutom vattentäta så man kan ha dem som vas. Men innan man sätter blommor i dem så kan de behövas piffas till lite.
Fortsätt här för beskrivning:
 

Klipp till små bitar av tidningspapper ur ett magasin.
 Måla burken. Jag målade en svart och en vit. Använde väggfärg som jag hade över sedan jag målat om dotterns rum.
                         Sedan är det bara att börja pussla. Limma fast bit för bit. Jag använde trälim som jag spätt ut med lite vatten. Jag penslade limmet på burken och tryckte sedan dit pappersbiten.
Före

Efter
                    Ovankanten målade jag i en avvikande färg. Sedan lackade jag med vattenbaserat hobbylack två gånger.
                                                                           Lycka till!

6 kommentarer:

  1. vaserna var ju så läckra! Detta blir en bra härmapa framöver

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara härma på du, är ju liksom det som är meningen. Kram

      Radera
  2. OMG vilka coola! Tack för alla roliga tips du delar med dig av. Jag är trogen följare och länkar ibland. Hoppas det är ok att jag lånar bilder för att länka till din blogg?

    storasyrran.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad himla kul att höra! Klart du får länka. Ha en fortsatt trevlig helg!

      Radera
  3. Nu fick jag en idé till en fondvägg! Tack ännu en gång för inspiration!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en brun fondvägg bakom vår säng. Har länge tänkt göra tidningscollage där, men vilket hästjobb. Tror nog aldrig det blir av. En mosaikvägg blir nog fin. Lycka till!

      Radera