söndag 9 februari 2014

Halsmedaljong av cornflakespaket

Ge bort ett halsband på Alla hjärtans dag!
Jag sparar alla tomma flingpaket, det är så himla mycket man kan använda dem till. Här har jag gjort halsmedaljonger som är fina att hänga i ett läderband eller som jag gjorde...i ett gammalt skosnöre. Jag har använt kartong, lim, färg och lack till detta.

Här kommer mer bilder och instruktioner:




Denna fick bli brosch istället för halsband


Rita upp formen du vill ha på din medaljong och klipp ut tre likadana till varje medaljong.
 Limma ihop tre st så blir den stabil.
 Grundmåla sedan. Jag målade några vita och några svarta. När du gjort det gör du ett mönster med vanligt vitt lim. Låt torka. Kan gå fortare om man använder hårfönen eller torkskåpet.
 Här hade jag en svart grundfärg.
 På denna hade jag en vit grundfärg. Nu när limmet torkat så målar jag med svart färg över hela. Innan färgen torkat stryker jag bort det mesta med en fuktig disktrasa.
På den svarta grundfärgen använde jag vitt.
 Sedan tar jag två eller tre färger och stryker på med fingret lite här och där. Torkar sedan med en trasa igen.
Gör hål med en hålstansare. Avsluta med att lacka.
Lycka till! 

10 kommentarer:

  1. Jag gillar dina tekniker väldigt mycket och jag lånar och länkar massor till din blogg. Du har verkligen en fantastisk blogg med mängder av återbrukspyssel ideér.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj oj vad glad jag blir. Tack för att du skriver här vad du tycker, det värmer verkligen. Tack för att du länkar också. kram!

      Radera
  2. Underbart snyggt! Himla bra ide med limmet! Gillar också dina stjärnor från köttfatet de ska jag prova mig på nån dag:-)

    SvaraRadera
  3. Mycket bra idé ..o så fint de ble' !!
    :-) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. En komplimang på rim!!! Inte varje dag man får det. Tack!

      Radera
  4. Så snygga! De måste jag testa o göra nån gång. Alltid kul att läsa din blogg : ). Var får du alla dina idéer ifrån? De verkar ju aldrig ta slut. Vilket är jättebra för oss som följer dig. Ha de gott

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för din fantastiska blogg, och att du delar med dig av dina otroliga idéer!
    Astrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Astrid, vad roligt att höra. Välkommen tillbaka när lusten faller på!

      Radera