fredag 7 februari 2014

Dekorstjärnor av köttfat

När man köper kött eller förpackade grönsaker ligger de ibland på ett fat av svart frigolit-aktig plast.
Med hjälp av heta pepparkaksformar kan man stansa ut fina figurer som man kan måla och pynta. Dessa kan man sedan använda till att dekorera paket, ramar, kort och kanske till scrapbooking m.m.
Mina blev glittriga, ser lite juligt ut men till presenter passar det med glitter året runt tycker jag. Det finns ju mycket färdig dekor att köpa och det är inte direkt billigt.nu till alla hjärtans dag kan man ju använda pepparkakshjärtat istället för stjärnan.


 
Fortsätt och se hur jag gjort:


Du behöver: köttfat, pepparkaksformar, spisplatta, färg, glitter och annat pynt.


 Lägg en form på plattan och hetta upp den i kanske 20-30 sek.
 Lägg formen på köttfatet och pressa ner med hjälp av ett glas.
Vid sidan av de stora stjärnorna stansade jag ut småfigurer också.
 Jag målade dem först tunt med färg så det svarta llyste igenom. Sedan gjorde jag mönster med glitterlim.


                                                       Här nedan är småfigurerna.
                                                                           Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar