fredag 4 juli 2014

Glada vimplar av plastpåsar

Gladare och billigare än så här blir det inte att fixa feststämning. Mina döttrar ska ha trädgårdscafé imorgon för sjätte året i rad. Tyckte jag kunde liva upp en hörna i trädgården med lite färg. Vimpelgirlanger tycker jag är superfint och nu fick jag äntligen en god anledning att göra sådana.
 Under sängen har jag en diger samling plastpåsar som kom väl till pass. Det enda du behöver är plastpåsar, lim, snöre och en häftapparat.



Andra grejer gjorda av plastpåsar:
 Gör så här:



 1. Klipp till rektanglar
 2. Vik två gånger. Klipp från den änden där plasten är dubbelvikt mot hörnet där jag har fingret.
 3. När du vecklar ut den ser den ut så här. 
 4. Lägg snöret på mitten och limma ihop så det blir en trekant.
5. Häfta upptill så det bildas en kanal där snöret kan löpa.
Häng upp mellan träd, inomhus till fest eller barnkalas. Använd rött och orange till kräftskivan, blått och gult till studentfesten. Svart till Halloween.
Börja samla påsar nu!!!

4 kommentarer:

  1. Men så smart!!! Och jag som just kastat mitt ENORMA lager med plastkassar. Kanske måste tillåta att några nya kommer in i mitt hem... Några få extremt färgglada bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neeeej!!! Vilken miss, mitt tips kom för sent. Nu får du börja samla igen. kul att du hittade hit.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det ser glatt ut i trädgården med dem. Lätt att variera i storlek och färg. Kul att du hittade hit.

      Radera