måndag 21 mars 2016

Fixa till snusdosan

Jag tror jag förvandlat 100-tals snusdosor till fina små askar som jag förvarar pärlor, gem, skruv mm i. Enkelt och kul. Först får du  lite bilder på dosor och sedan kommer beskrivningen.
 
Min låda med pärlor. Färgen på locket motsvarar färgen på pärlorna.

 
 
mosaik av cd-skivor
 
målat med krackeleringsmedium
 
 
hobbyfärg och glitterlim
 
äggskalskross och vattenfärg
utklippt blomma från tidning fastlimmad.


Material: snusdosa, sandpapper, gesso eller grundfärg, hobbyfärg och lack

 Ta bort locket.
 Sandpappra det så att färgen fäster. Ytan är annars så blank att det är svårt att få färg att fästa.
 Ta bort etiketterna.
Måla med grundfärg. Den högra flaskan har jag köpt billigt på Clas Ohlsson. Ca 80 kr.
 
Nu kan du måla och dekorera som du vill med hobbyfärg, glitterlim, glitterstenar, konturfärg, mosaik, decoupage, äggskal m.m.
avsluta alltid med lack.
Tips på bra lack är Oceanlack från Panduro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar