onsdag 9 november 2016

Julstjärnor av toarullar!

Toarullar är ett material som alla har hemma. Det tar inte så många veckor för en familj att samla ihop en hel kasse, Med dessa kan du vara väldigt kreativ. Här får du tips på ett julpyssel. Stjärnor som du kan hänga i granen eller fönstret. du behöver en sax och lim. Vill du piffa extra lägger du till färg och glitter.


Fortsätt för en beskrivning med text och bilder.
Länkar till annat julpyssel från min blogg:
Julstjärna av tidningsrullar
Sockerstjärnor av tidningspapper
Julgranskulor av papiermaché
Julgranskulor av tidningsrullar
Stjärnor av värmeljushållare




 Välj om du vill ha dem naturfärgade eller färgade. Det bästa är att måla rullen innan du klipper rullen i remsor. när du väl limmat ihop stjärnan är det svårt att måla. 
Jag har rittat upp linjer med 1 cm mellanrum. är du säker på handen kan du klippa jämna remsor utan linjer.
 Förbered flera stycken rullar. Klipp dem i ca 1 cm breda delar.

För att skapa mönster i stjärnan klipper du itu en del av dem.

 Jag använde vanligt hobbylim. limpistol är ett bra alternativ om man har bråttom för då fäster de direkt. börja med att limma ihop en blomma. Låt torka lite innan du fortsätter.
 (Shit vilket fult naggellack jag har!!!!!) Bygg upp stjärnan genom att klippa delar i olika storlekar som du limmar fast i fickorna på stjärnan.

 Det finns två sätt att lägga på glittret.
1. Täck kanterna med glitterlim.
 2. Täck kanterna med lim och doppa i glitterpulver.

Jag tycker de blev finast om man målat dem först. Stjärnan nedan är målad i guld och sedan dekorerad med glitterlim.
Ha ett mysigt julpyssel!

2 kommentarer: