fredag 1 augusti 2014

Söta små pappersblommor!

Små söta blommor av tidningspapper och glitterstenar. Idén fick jag från Jeniebellie på youtube. Lite pilliga att göra men inte svåra. Jag gjorde en ring av en. Man kan tänka sig att göra en brosch, dekorera en ram eller ett paket med dem. Har man gjort en vill man göra fler. 





 Andra saker gjorda av tidningspapper:

Så här gjorde jag dem:


 Välj ut en sida i ett magasin med en färg du gillar.
Jag använde följade lim och lack. Men har du inte allt detta så tar du vad du har. När man limmar ringen bör man nog ändå ha ett superlim.
 Till en bliomma klipper du sju remsor som är ca 10-15 mm breda.
 Varje remsa viks och limmas på mitten
 Rulla upp varje remsa på en tandpetare.  Avsluta med lite lim. Tryck sedan ihop den mot bordet sa att ytan blir jämn.
 Limma ihop dem till en blomma. Här använder jag quicklim från Panduro. Fäster bra och torkar snabbt.
Limma fast de små glitterstenarna i mitten till en liten blomma. Jag tror att jag köpt dem på Panduro.

Lacka över hela. Blomman som blev ring lackade jag två gånger även på undersidan.
 Limma ringen med superlim.
                        Visst är de söta? Lycka till!

2 kommentarer: